Suzuki X90
Õ Buborék, akit 2011. január 22-én vettünk meg hosszas keresgélés után.
Pár szó a típusról:
Amikor a Suzuki Japánban befejezte a Samurai gyártását, valakinek kipattant a fejébõl, hogy kellene valami vidám autó a kocka Vitara mellé. Így került sorozatgyártásba az X90 kódnevû prototípus, ami valami elmebeteg dizájner rémálmából szökött meg
Az autó mechanikailag egy az egyben kocka Vitara, ugyanaz a létraalváz, motor, hajtáslánc van alatta, csak a kasztni különbözik.
Tehát a kinézettel ellentétben egy egész komoly terepjáróról van szó, rendes, kapcsolható összkerékhajtással, felezõvel. Gyárották amúgy 2WD verzióban is, az aztán pláne értelmetlen autó, mert sem építését, sem futómûvét tekintve nem sportautó, cserébe nem lehet vele lemenni az aszfaltról sem.
Amúgy szériatartozék a villanyablak, az ABS, a hátsó szárny és a targatetõ is.
1996 és '98 között gyártották, rettenetesen alacsony példányszámban. Hiteles forrásból csak annyit lehet tudni, hogy az USÁ-ba kevesebb, mint 8000 példányt importáltak, így valószínûleg nem készült összesen 20.000-nél több belõle, nem meglepõ tehát, hogy az emberek nagy része nem csak hogy nem látott még ilyet, de nem is hallott róla.
A Suzuki mindig is szeretett kísérletezni, õ alkotta meg a kisméretû, könnyû terepjárók szegmensét is, de ez a modell nem annyira találta meg a felvevõpiacát, így a '97-es modellfrissítés (sok mûanyag dekorelem) ellenére is csúfosan megbukott, '98-ban le is állították a gyártását.
Buborékról:
1996. május 26-án lett Magyarországon forgalomba helyezve, valószínûleg új korában.
Ismeretlen számú tulajdonosa volt, ismeretlen kilométert tett meg. Akitõl mi vettük, õ nagyon szerette, a nevet is õ adta neki.
Volt törve, de nem menthetetlenül, és vannak rajta szépséghibák is.
Amúgy amerikai modell, ennek megfelelõ világításkapcsolással, mérföldes órával, automata váltóval.
Az orrán egy mûbizonylatos, forgalmiba bejegyzett gallytörõ található, és 7" széles krómfelniken gurul.
Bejegyzések a naplóban